iPhone 4

14 Jun

Jag ser den och det är kärlek vid första ögonkastet. Nu sällar jag mig till alla andra som väntar på att iPhone 4 ska komma till Sverige i juli. Jag inser att Nokia helt har tappat mig. En lojalitet som varat i över 10 år trots att jag jobbade på Ericsson ett tag. Vad kostar det Nokia att bli av med kunder och går de någonsin att få tillbaka dem som överger ett varumärke?

Under mitt år på Berghs där jag läst Interaktiv Kommunikation, har jag fått utstå gliringar för min Nokia 5800. Lojalt har jag alltid sagt att det är deras motsvarighet till iPhone. Berghs är ett “Apple-fäste” och iPhone är i mycket klar majoritet bland studenter, personal och föreläsare.

Men nu har jag gett upp, en mobil måste ju funka. Med det menar jag att kunna användas till allt! Få den att funka utan att behöva vara en “techie” – få telefonen att funka (att manuellt behöva lägga in alla inställningar känns mycket 1999). För att inte tala om att lyckas synka ihop den med andra apparater, läs min Mac och med alla sociala nätverk. Men icke!

Telefontillverkare som fortsätter envisas med att inte göra telefoner för konsumenter utan för att tillfredsställa sina egna tekniker och ingenjörer kommer att få det svårt att hålla sig kvar på marknaden. Tro mig!

Leave a Reply

