2 timmar att lösa in SAS Eurobonus-poäng

15 Jun

Idag skulle jag lösa in mina SAS Eurobonus-poäng som håller på att brinna inne. Eftersom jag inte har möjlighet att boka någon resa för närvarande, så tänkte jag att jag “köper” något annat för mina poäng. Jag försöker logga in men hittar inte mina inloggningsuppgifter, försöker få dem mejlade till mig, men systemet säger att det inte går.

Chattar med kundtjänst och lyckas logga in för att sedan gå iväg på lunch. När jag är tillbaka och ska beställa min bok som jag hittat i SAS “shop”, så har jag blivit utloggad och kommer inte in med mitt nya lösen. Ber om ytterligare ett nytt lösen eftersom systemet säger att det är fel. Försöker logga in igen, men systemet säger att det är fel på mitt nya valda lösenord. Då ringer jag kundtjänst som ber mig starta om webbläsaren och det fungerar så småningom.

Alltså två timmar har det tagit mig att lösa in några futtiga poäng för att få en bok, men framför allt har det verkligen frestat på mitt tålamod. Någonstans i bakhuvudet minns jag att det var lika krångligt förra gången jag skulle logga in i SAS system.

SAS, det är dags att se över ert system innan ni har tappat alla era kunder. Jag vet inte om jag kommer att flyga med SAS nästa gång jag ska boka flyg, inte för att samla poäng i alla fall.

Leave a Reply

